5 juni 2009

supercalifragilisticsupercalidodious

Nu dacht ik toch dat ik in de UIT/bijlage Freed van de LC iets had gelezen over een musical o.i.d. van Mary Poppins, maar ik kan het niet terugvinden. Nou ja, maakt niet uit.
Toen ik een jaar of 13, 14 was had ik een vriendje dat de toverspreuk Supercalifragilisticsupercalidocious vlekkeloos kon uitspreken, met als gevolg dat ik daarbij niet kon achterblijven.
Het is een spreuk waarmee je je goed gaat voelen als je hem uitspreekt. Ik moet nog maar even oefenen.

Het vriendje heette Govert en zijn vader was kandidaat-notaris. Zei me niets, destijds. Een kandidaat is nog geen echte, toch? Dan kan je wel duur doen, maar stelt niets voor. Govert studeerde rechten, dus zal hij wel een functie in die richting hebben.

Tja, dat zijn zo van die overpeinzingen die je krijgty bij Supercalifagilisticexpialicdocious.

1 opmerking:

  1. Wij studeerden ijverig op de Nederlandse versie, als ik het me goed herinner: superformiweldigeindefantakolossachtig ("als je het kunt zeggen is het meesterlijk en prachtig", dat was een liedje destijds, toch?). In het Engels klinkt het interessanter natuurlijk, maarja, mijn vader was notarisklerk en dat is een treetje lager dan kandidaat-notaris..

    BeantwoordenVerwijderen